úterý 30. prosince 2008

DETEKTOR RUTUS PROXIMA

Rutus proxima









- polský docela podařený výrobek, je to již druhá řada přístrojů od firmy rutus

- jeho dostupnost je velmi solidní, cena se na polském trhu pohybuje okolo 11 000,- kč , u našeho výhradního prodejce se tato cena vyšplhá na 14 900,- kč , výhodou je ovšem záruka a servis, který garantuje výhradní prodejce v Mostě ( p. Moltaš )





- sestavení detektoru : detektor je v podstatě předem sestavený, hlavní jednotka je již připevněná ke konstrukci, stačí spojit oba díly konstrukce dohromady rychlospojkou a pak nastavíme potřebnou délku přístroje, propojíme kabel od cívky do hlaví jednotky omotáním kabele okolo konstrukce, je dobré kabel zajistit u cívky a u hlavní jednotky izolepou, aby se zabránilo pohybu kabele např. zavaděním o větve v lese, což má za následek vydání falešného signálu
: vložte baterie do příslušné schránky, ze své zkušenosti je dobré používat kvalitní baterie, např. duracell.



- první zapnutí : po prvním zapnutí se ozve pětice tonů, které ohlásí pohotovostní režim detektoru



- odladění vlivu půdy : proxima disponuje poloautomatickým odladění vlivu půdy, po zapnutí se objeví nápis „ proveď nastavení ground balance“ po tomto příkazu zvedněte sondu do výšky cca jednoho metru (dávat pozor aby okolo sondy nebyl žádný kovový předmět!) stiskněte a držte prostřední tlačítko s nápisem „ groud“ tlačítko držte dokud se neobjeví nápis dej sondu k zemi a uvolni groud“ přiložte sondu k zemi cca 4cm a uvolněte tlačítko, tím jste odladili vliv půdy



- hledací módy :
proxima disponuje třemi hledacími módy

– motion ( pohyboví mód) , v tomto modu je potřeba cívkou pohybovat
_ non motion ( nepohybový mód ) , v tomto módu není potřeba pohybovat sondou, v tomto modu ovšem nefunguje rozlišení kovu, tento mod je dobrý např. na militarie uschované ve skalách a na těžko dostupných místech
_ dual mod - v tomto modu pracují oba módy současně, já osobně tento mod moc nepoužívám




- distkriminace : proxima má možnost diskriminace v plném rozsahu její detekce, což já považuji za výbornou věc, diskriminaci bych hodnotil za povedenou, i když ve větší hloubce hodně zrezivělé železo občas oklame, ale s tím se setkáme i u jiných přístrojů, u proximi je možno si vydiskriminovat jen určitý druh barevného kovu to znamená že oblast např. hodně zamořená nábojnicemi není problém, prostě si oddiskriminuju nábojnice a již mi je nechlásí, což ovšem může znamenat potlačení i jiného signálu z hodně podobného kovu, a tak nechat v zemi nějakou pěknou věcičku, proto této možnosti moc nevyužívám a radši udělám o pár desítek děr navíc



- rozlišení kovů : rozlišení kovu přístroj zobrazuje číselnou řadou od -90 do + 90 a pětitónovým rozlišením, které se dá volně nastavovat, rozpoznávání druhu kovu je do 25cm výborné nad hranici 25 centimetrů obstojné, samozřejmě záleží na velikosti předmětu, druhu půdy a i počasí



- hloubkové dosahy : samozřejmě jako je to i u jiných přístrojů ve kterých výrobci nebo distributoři udávají hloubkové dosahy, které by si přál snad každý detektorář aby byly pravdivé, tak i u proximi se udávané hodnoty od reality liší, dosah přístroje závisí na hodně okolních faktorech, tím nejdůležitějším je druh půdy v jaké je předmět uložen, další podstatná věc která ovlivňuje dosah je vlhkost půdy ( při větší vlhkosti půdy je signál podstatně větší), další věc je, v jaké poloze daný předmět v zemi leží ( stříbrná mince uložená na šikmo přeskakuje a signál není čistý ), z vlastní zkušenosti uvedu pár příkladů hloubkových dosahů rutuse – stříbrňák Jan Lucemburský uložený na plocho cca 28cm : signál dobře čitelný a táhlý, měďák jednokrejcar na plocho cca do 20cm : signál dobře čitelný a táhlý občas přeskočí, měďák jedník nebo dvoják do 10cm : signál celkem silný s četným přeskakováním, podle svých zkušeností a s porovnáním s detektory mých kolegů (garett 250, rutus solaris, idx pro ) jsem s dosahem nejlíp a to i u „idx pro“ – kterého pokořim o tři až pět centimetrů , proxima se ve své cenové kategorii řadí mezi nejpovedenější detektory



- technický popis : tělo z lehkého kovu, 24cm koncentrická vodotěsná sonda ( opravdu vodotěsná ), napájení 6x tužková baterka, hmotnost neuvedena, držení obstojné, životnost baterií cca 20 – 30 hod. ( závisí hodně na počasí )



- celkové zhodnocení : + cenová dostupnost
+ hloubkový dosah
+ diskriminace
+ odladění půdy
+ rychlost odezvy signálu
+ podsvícení displeje


- méně kvalitní zpracování
- větší hmotnost a vyvážení

24 komentářů:

  1. Hezky popsáno...

    OdpovědětVymazat
  2. super stránky a se vším souhlas...mám i IDX Pro"tuning" tak mám s čím porovnávat. PROXIMA je dost dobrej

    OdpovědětVymazat
  3. MAM SOLARIS ASI 3 ROKY A SPOKOJENOST ,ALE KOUPIL JSEM PŘED 2 MĚSICI PROXIMU A JE JEŠTĚ LEPŠÍ HLAVNĚ V ROZLIŠENÍ .

    OdpovědětVymazat
  4. Hodnocení uživatele je vždy nejlepší , velice dobře popsané bez nějakých zbytečných báchorek

    OdpovědětVymazat
  5. nějaký ten dosah na přezku nebo depot nábojnic by nebyl?
    Díky
    tvare@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Vlastní proximu druhý rok. Detík je to dost dobrej. Prostě ukázaná platí , naprostá spojenost. krejcar.

    OdpovědětVymazat
  7. Mám ho taky,zakoupen v Polsku přes net,celkové náklady is poštou 8.400,-Kč,za tyto prachy obstojný přístroj

    OdpovědětVymazat
  8. ...tak napríklad u Gmaxx si nemôžete zvoliť hlasitosť. U Rutus áno. Niekto možno namietne, že mám používať bezdrátové sluchátka.
    (nepoužívam ich preto, lebo môj pes sa ich bojí!, ak mu ich dám do oblasti jeho oblúbeného miesta - opustí ho...) (škodlivá frekvencia) Rutus je podarený detektor. Ak zhodnotíme jeho cenu 15 000Kč je to kúpa ktorá sa oplatí. o.jajcaj

    OdpovědětVymazat
  9. dobrý den mám proximu i draco a jsem spokojený už proto že se s nima vyplatí vracet na dávno prohledaná místa zdraví edelwis

    OdpovědětVymazat
  10. Prosím nemáte někdo tu adresu na proximu v polsku za 8400, díky.

    OdpovědětVymazat
  11. Kdyby někdo znal tu adresu na proximu v polsku pošlete mi ji prosím na boudan@email.cz Chtěl bych začít s hledáním a podle toho co jsem si tu přečetl o rutus proxima bych si ho rád pořídil díky boudan.

    OdpovědětVymazat
  12. http://kolba.pl/wykrywacz-metali-rutus-proxima-p-1114.html

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Klecosi.Prosím Tě já mám, jestli si na mě vzpomínáš Solaris.O kolik cm má Proxima delší dosah než Solaris?Dík.Bandidos.

    OdpovědětVymazat
  14. Jo, můj mail : Bandidos@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Tady to asi umřelo.Na maily nikdo neodpoví... A nic nového se tady neobjevuje.Škoda...

    OdpovědětVymazat
  16. Rutus Proxima i Argo má nový vzhled i váhu (odlehčili to),už to mám objednané,a už jen čekám :-)

    OdpovědětVymazat
  17. jo a samozřejmě z Polska nebudu platit 5000 za české popisy,v Polsku teď vychází Argo na cca 11000

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj,já kromě rc vrtulníčku sbírám i kamínky a díky svý polovičce jsem asi tři měsíce vlasníkem Proximy,jsem z oblasti elektra,ale v tomto laik,ale říkal jsem si,pokud už přístroj,tak solidní.Hledání mně chytlo.nejprve,což všici znají,jsem kopal a kopal,nač to píplo...jsem z ostravska,takže jsem našel poklady nehorázné,ale z lesa jsem to aspoň odtahal.Předevčírem jsem kopnul pražský groš,málem mně to zabilo i ty mý doma,dost dlouho jsem ho válel na ruce,i slza byla,přiznám chlapsky.No a včera přezka SS,to mně taky málem omývali.Jo a tři hříbky,fakt to roste.Ale,co už jsem se nalítal a nakopal,fuj.Po večerech hledám na netu,jak s nastavením Proximy,ať to vylepším.Asi nepíši nic světobornýho,ale zase z reálu.Ivo z Ostravy.

    OdpovědětVymazat
  19. Jo a poradím,na malý krompáček jsem si nechal navařit půlku sekerky,malé a na takovou kovovou trojnožku k zakradnímu kypření hlíny mám navařínou lopatičku,vše malé,do batohu,doporučuji,popis i mohu poslat s fotkama.Ivo z OV.

    OdpovědětVymazat
  20. Zajímalo by mě, jak v reálu se zvětšil dosah proximu oproti draco?

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj,doufám že jste nekopli minu- je tu nějak podezřele mrtvo..:-((

    OdpovědětVymazat
  22. Zřejmě byl tento blog vytvořen jen na potporu
    Rutuse....škoda

    OdpovědětVymazat
  23. Rutus Proxima V5.0 CZ, je nová verze tak se ukáže co dokáže oproti staré proximě.

    OdpovědětVymazat